Το έργο «Λιμάνια της Μεσογείου, πλοία και θάλασσα: οι αόρατες διαδρομές», το οποίο πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της Κοινοτικής Πρωτοβουλίας INTERREG ARCHIMED COMMUNITY INITIATIVE PROGRAMME INTERREG III B ARCHIMED 2000-2006, σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε από το Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού (συντονιστής φορέας) σε συνεργασία με το Δημοτικό Μουσείο «ΘΑΛΑΣΣΑ» Αγίας Νάπας, το Τμήμα Πληροφορικής του Πανεπιστημίου της Κύπρου και την Agenzia per il Patrimonio Culturale Euromediterraneo στην Ιταλία.

Στόχος του έργου είναι η ανάπτυξη υποδομών Εικονικής Πραγματικότητας και κοινόχρηστου περιεχομένου με βάση την ιστορία των μεσογειακών λιμανιών, των πλοίων και των ναυτικών διαδρομών καθώς και με τις ευφυείς τεχνικές ναυτικής επίθεσης και άμυνας στην αρχαιότητα.

Σχεδιάστηκε, τεκμηριώθηκε και αναπτύχθηκε η εικονική αναπαράσταση της αρχαίας Μιλήτου για εξελιγμένα συστήματα Εικονικής Πραγματικότητας, όπως ο «Εικονικός Κινηματογράφος», και για συστήματα προβολής που στηρίζονται σε συστοιχίες υπολογιστών όπως η «Κιβωτός». Επίσης, η προσομοίωση στοιχείων της ναυμαχίας των Συρακουσών προσαρμόστηκε για μεταφερόμενη εκπαιδευτική χρήση. Η αναπαράσταση έγινε σύμφωνα με τη διαδικασία οπτικοποίησης και ελέγχου αρχαιολογικής πληροφορίας που διαθέτει το ΙΜΕ, ενώ συγκεντρώθηκε όλη η σχετική τεκμηρίωση η οποία είναι διαθέσιμη στον κόμβο του έργου. 
Το σύνολο του υλικού μεταφράστηκε και παρουσιάστηκε σε τρεις γλώσσες (ελληνικά αγγλικά και ιταλικά) σε συνεργασία με τους εταίρους στην Κύπρο και στην Ιταλία.

Στο πλαίσιο του έργου εγκαταστάθηκαν δύο νέα και απολύτως συμβατά συστήματα Εικονικής Πραγματικότητας στο Δημοτικό Μουσείο «ΘΑΛΑΣΣΑ» Αγίας Νάπας και στην Agenzia per il Patrimonio Culturale Euromediterraneo στο Λέτσε Ιταλίας.
Το ΙΜΕ σχεδίασε τα συστήματα αυτά, ενώ οι εταίροι προχώρησαν στην απόκτηση και εγκατάστασή τους, προσαρμόζοντας ανάλογα τους μουσειακούς και εκπαιδευτικούς τους χώρους για τη μόνιμη χρήση τους.

Κατά τη διάρκεια του έργου, οι εταίροι εκπαιδεύτηκαν από τους ειδικούς του ΙΜΕ στην χρήση των διαδραστικών αυτών συστημάτων, ενώ άντλησαν τεχνογνωσία όσον αφορά την προσαρμογή και ανάπτυξη εκπαιδευτικών προγραμμάτων, αξιοποιώντας τις δυνατότητες της Εικονικής Πραγματικότητας.

Κάθε εταίρος ανέπτυξε εκπαιδευτικά προγράμματα που αντιστοιχούν στα ενδιαφέροντα και στις ανάγκες του κοινού του.